2015 eko Azaroaren 12a, osteguna:
- Burututako lana
Gaur azkenean gure IKTko praktiketako
irakaslea ezagutu dugu. Gaurko saioan hainbat gauzez hitz egin dugu. Behin
irakaslea aurkeztu eta gero, IKT irakasgaiari buruz hizketan egon gara: zein
programa erabiltzen dakigun, zer gustatuko litzaiguke ikasi, jakin edo landu
galdetu digu, berak kontuan izateko eta geratzen diren klaseetan lantzeko.
Ondoren, nota finalaren
portzentajeen inguruan hitz egin dugu. Izan ere, irakasleak, nota horri
dagokion ehunekoaren zati bati zenbateko
balioa eman nahi diogun erabakitzeko aukera eman digu. Klasean izaten dugun
partaidetza izan ezik, hori berak erabakiko baitu. Klasean asko garenez, oso
zaila da adostasun batera ailegatzea. Beraz, hurrengo egunerako erabakitzeko esan
digu. Bloga nola egin behar dugun ere azaldu
digu. Bertan, klasean egiten duguna eta horri buruzko hausnarketak baino ez
ditugula jarri behar esan digu.
Amaitzeko, aurkezpenak egin ditugu.
Hau da, irakasleak gu hobeto ezagutzeko, ikasle bakoitzak banan-banan klasearen
aurrean azaldu ditu, izena, adina, bizilekua, zaletasunak, zergatik gradu hau
ikasten ari den, IKT-arekin duen harremana. etab.
Irakasleak lehenengo klasean eraman
duen dinamika primeran iruditu zait, entretenigarria izan da eta giro ona egon
da. Denok adi egon gara eta ez digu aspertzeko
denborarik eman. Oso hurbila izan da ikasleokin. Nire ustez, hori oso
garrantzitsua da klaseak emateko orduan, ikasleekin konfiantza edukitzea
funtsezkoa baita; alde batetik, ikasleek duten edozein arazoa konpontzeko, eta
bestetik, ikasleek irakasleari edozein gauza beldurrik gabe galdetu ahal
izateko.
- Gogoeta
Irakasleak lehenengo klasean eraman
duen dinamika primeran iruditu zait, entretenigarria izan da eta giro ona egon
da. Denok adi egon gara eta ez digu aspertzeko
denborarik eman. Oso hurbila izan da ikasleokin. Nire ustez, hori oso
garrantzitsua da klaseak emateko orduan, ikasleekin konfiantza edukitzea
funtsezkoa baita; alde batetik, ikasleek duten edozein arazoa konpontzeko, eta
bestetik, ikasleek irakasleari edozein gauza beldurrik gabe galdetu ahal
izateko.
Aurkezpenei dagokionez, berak esan
duen bezala gradu honetan jendearen aurrean hitz egitea oso garrantzitsua da,
gero etorkizunean irakasleak izango garenean, ikasleen, irakasleen edota
gurasoen aurrean hitz egiten ausartzeko eta beldurra galtzeko.
Ikasleok irakasleari ikasgaiaren
antolakuntzari buruzko iritzia ematea oso ondo iruditzen zait, ikusten delako bere
ikasleez arduratzen den irakaslea dela. Ikasleak eroso egoteko eta ikasteko
gogoarekin joateko modu bat dela pentsatzen dut. Geratzen zaizkigun klaseetan,
guri interesatzen zaizkigun gaiak lantzeko aukera izatea oso ondo dago.
Ikasleak motibatzeko modu egokia da. Gainera, horrela atentzio gehiago jartzen
dugu.
Bestetik, asko poztu nau blogean
klasean egiten duguna eta horri buruzko hausnarketak baino ez jarri behar
izatea, izan ere, guretzat askoz errazagoa
da hori egitea, astero hezkuntzako gai bati buruz sarrera bat egitea
baino. Nire ustez, askoz gehiago ikasiko
dugu irakasleak proposatu digun dinamikarekin. Amaitzeko esan nahi dut, IKTekin ez naizela oso trebea baina espero dut klasean landuko ditugun edukiak etorkizunerako oso erabilgarriak izatea.
2015 eko Azaroaren 13a, ostirala:
- Burututako lana
Gaur IKT irakasgaia lantzen hasi
gara. Lehenengoz, “Telefonika 2014 txostena”
bideoa ikusi eta komentatu dugu. Hauxe da:
Ondoren, Big Bang Datari buruzko informazioa hirunaka bilatu, talde batek, klasearen aurrean, egin duten bilaketari buruzko aurkezpena egin eta bideo bat ikusi dugu. Hau egin ostean beste bi bideo ikusi eta komentatu ditugu. Bata “Redes sociales identidad digital” izan da. Hona hemen bideoa:
Ondoren, Big Bang Datari buruzko informazioa hirunaka bilatu, talde batek, klasearen aurrean, egin duten bilaketari buruzko aurkezpena egin eta bideo bat ikusi dugu. Hau egin ostean beste bi bideo ikusi eta komentatu ditugu. Bata “Redes sociales identidad digital” izan da. Hona hemen bideoa:
Bestea “El peligro de las redes sociales” izan da. Hona hemen bideoa:
- Gogoeta
Saio honetan landu ditugun gaiak interesgarriak iruditu
zaizkit gaur egungo gizartean gertatzen denari buruzkoa delako. Ikusi ditudan
bideoetan, harritzen nau erabiltzen ditugun teknologien datu kopurua hain
handia izateak eta azken urteotan horren erabilera nola handitu den. Ez nuen
Big Bang Data proiektua ezagutzen eta interesgarria iruditu zait, izan ere, informazio kopuru ikaragarri handiak hartzen ditu, abiadura oso azkarrean
hartu, bildu eta prozesatzeko gaitasuna duelako. Kontzeptua hobeto ulertzeko, hau da klasean ikusitako bideoa:
Bideo batean
agertzen den galdera hau “Zure bizitza arruntean egiten ez baduzu, zergatik
egiten duzu Interneten?” pentsatzea eragin dit. Galderaren helburua, gazteak
gure eguneroko bizitzan guri buruzko informazioa ematen ez badugu, ezezagun
bati ez diogula eman behar ohartaraztea du helburu. Egia da pertsona bat
ezagutzen duzunean, ez diozula zuri buruzko informazio askorik ematen.
Interneten, aldiz, nahiz eta pertsona bati zuzenean ez eman, konturatu barik
mundu guztiak ikusten du eta grabatuta geratzen da. Beraz, kontzienteak izan behar gara ipintzen
dugunari buruz.´
Zuk, zure bizitza arruntean egiten duzuna, Interneten ere egiten duzu? Kontuz ibili!!!
Zuk, zure bizitza arruntean egiten duzuna, Interneten ere egiten duzu? Kontuz ibili!!!
Interneten pasatzen
dugun denbora guztian, egiten dugun guztiari buruz aztarna uzten dugu. Aztarna
hori gure identitatea irudikatzen du sarean eta horren bitartez, ezagutu gaitzakete
errealitatean bezala edo gehiago.
Aurrean esan dudan
moduan, Interneten bidez zuri buruzko informazio
guztia ezagutu daiteke: bizilekua, lagunak, lana, maitasun harrenak,
banku-kontuak, etab. Bat egiten dut bideoarekin gure bizitza osoa “on line”
dagoela esaten duenean eta gure aurka jo dezakeela esaten duenean. Beraz, erne
egon behar gara eta kontuz ibili behar dugu egiten, esaten, idazten eta igotzen
dugunarekin, inork ez jakitea nahi ditugun gauzak jakin ez dezaten.
Gehienetan ez dugu ikusten edo ez dugu ikusi nahi errealitatea. Pentsatzera gelditzen bazara, egunero zenbat denbora egoten zara telebistaren, ordenagailuaren eta mugikorren aurrean? IZUGARRIZKO DEPENDENTZIA DAUKAGU!!!
Kapaza zara egun bat egotea teknologiarik gabe?? Anima zaitez eta froga ezazu!!
Gaiarekin jarraitzeko... Badakizu zer den identitate digitala?
Gehienetan ez dugu ikusten edo ez dugu ikusi nahi errealitatea. Pentsatzera gelditzen bazara, egunero zenbat denbora egoten zara telebistaren, ordenagailuaren eta mugikorren aurrean? IZUGARRIZKO DEPENDENTZIA DAUKAGU!!!
Kapaza zara egun bat egotea teknologiarik gabe?? Anima zaitez eta froga ezazu!!
Gaiarekin jarraitzeko... Badakizu zer den identitate digitala?
Bilaketaren emaitzak
erakusten dituen zure izen-abizenei lotutako sare sozial, iruzkin, argazki etab.
guztiek, zure identitate digitala osatzen dute, hau da, interneten bidez
argitaratzen dituzun norbanako bizitzaren aspektuak; argazkiak, albisteak,
bideoak, blogak etab.
Hainbat ezaugarri nagusi
ditu. Besteak beste, identitate analogikoak identitate digitalarekin
koherentzia izatea; interneten argitaratutako irudia eta ospearen ondorioak;
teknologian parte hartzea eta hori ulertaraztea; testuinguru desberdinetan
identitate gehiago egotea; eta sinesgarritasuna eta konfiantza izatea.
Zenbait aspektu positibo
ditu, baina baita negatiboak ere. Badakizu zeintzuk diren?
Negatiboak hurrengoak dira:
Negatiboak hurrengoak dira:
-Batzuetan informazioa ez
da fidagarria.
-Ez dago intimitaterik,
Interneten eskaintzen denarekin kontu handiz ibili behar da.
-Beste pertsonen
eraginez, arazoak egon daitezke.
-Sare sozialen bidez,
adibidez, identitate faltsuak egon daitezke, eta hori arrisku bat da.
Positiboak, aldiz,
hurrengoak dira:
-Informazioa azkar bilatu
dezakezu web orri askotan.
-Jendea ezagutzeko gai
izan zaitezke.
-Dokumentuak, musika,
bideoak, etab. deskargatu ditzakezu.
Nik gaur egungo gazte
gehienak bezala, interneten ibiltzen naiz. Onartzen dut aplikazio batzuetan nire
izen-abizena eta argazkia ipintzen dudala. Sare sozialei dagokionez, twitter
eta instagram baino ez ditut, biak era pribatuan. Hau da, bakarrik nik nahi
ditudan pertsonak ikusi dezakete nire profila. Google-en nire izen-abizenak
ipini ditut niri buruz zer informazio agertzen den jakiteko, eta nire buruzko argazki
bat baino ez da ateratzen, pasaden urteko irakasgai baterako egin behar izan
genuen lan batentzako. Seguruenik ez dudala nire irudi egokia islatzen, argi
eta garbi dago hobe dela zure irudiari buruz ezer ez islatzea. Ez zait
gustatzen niri buruzko informazio asko ematea, baina ematen dudan identitatea
nire bizitza normalarekin bat dator. Alde batetik, nire identitate digitala ez
zait asko kezkatzen ez dudalako informazio askorik ematen, baina beste aldetik
bai, gaur egun informazio gutxirekin helburu berdinetara ailegatzen delako. Orain zure txanda, pentsatu zeure buruaz.... zure irudi egokia islatzen duzu?
Eskolan identitate
digitala landu behar genukeela pentsatzen dut. Ikasleak ez dira dauden
arriskuez ohartzen eta oso aproposa da eskolan ikasleak kontzientziatzea. Nola?
Irakasleak berak informa ditzake haien ikasleak, baina nire ustez, garrantzia handiagoa
emango zitzaiokeen eskolatik kanpoko beste pertsona gai honi buruz bat hitz
egitera etorriko balitz. Erakargarriagoa izateko bideak eta power pointak erabili daitezke ikasleak
informatzeko. Galdera batzuen bitartez, ikasleek, egiten dutenari buruz hausnartu
dezakete, zer egiten duten ondo eta zer txarto. Ondoren debateak egitea ondo legoke, bakoitzak bere
iritzia komunean jartzeko eta klasekideen
ikuspuntua ezagutzeko. Ezin dugu ahaztu ez dela eskolaren arazoa
bakarrik, gurasoak ere adi egon behar dira eta haien seme-alabek egiten dutena
behatu. Identitate digitalari buruzko beste bideo interesgarri ikusteko KLIK HEMEN
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina